Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the tpebl domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /srv/clients/projektrpo5/htdocs/projektrpo-etap-5.lka.lodzkie.pl/http/wp-includes/functions.php on line 6114

Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the wordpress-seo domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /srv/clients/projektrpo5/htdocs/projektrpo-etap-5.lka.lodzkie.pl/http/wp-includes/functions.php on line 6114

Notice: Funkcja _load_textdomain_just_in_time została wywołana nieprawidłowo. Ładowanie tłumaczenia dla domeny neve zostało uruchomione zbyt wcześnie. Zwykle jest to wskaźnik, że jakiś kod we wtyczce lub motywie działa zbyt wcześnie. Tłumaczenia powinny zostać załadowane podczas akcji init lub później. Dowiedz się więcej: Debugowanie w WordPressie. (Ten komunikat został dodany w wersji 6.7.0.) in /srv/clients/projektrpo5/htdocs/projektrpo-etap-5.lka.lodzkie.pl/http/wp-includes/functions.php on line 6114
Cele i korzyści projektu - Projekt RPO
Powrót do strony główniej

Cele i korzyści projektu

Strona główna » Cele i korzyści projektu

Projekt „Budowa Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej Etap V”

Bezpośrednie i pośrednie cele projektu

Bezpośrednim celem Projektu „Budowa Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej Etap V” jest poprawa dostępności transportowej województwa łódzkiego poprzez
rozszerzenie działalności przewozowej Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej sp. z o.o. na obszarze województwa poprzez uruchomienie przewozów, na linii
kolejowej nr 25, w relacji Łódź/Zgierz – Opoczno, do Skarżyska Kamiennej.

Cele pośrednie to:

  • podniesienie jakości systemu transportowego,
  • wzrost konkurencyjności kolei w stosunku innych gałęzi transportu–stymulowanie lepszych warunków dla rozwoju gospodarczego regionu poprzez  zwiększenie mobilności mieszkańców aglomeracji dzięki wprowadzeniu nowej jakości oferty przewozowej poprawiającej jej dostępność, również dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się,
  • zapewnienie spójności systemu transportowego aglomeracji poprzez system węzłów intermodalnych zapewniający efektywne wykorzystanie     różnych środków transportu,
  • obniżenie kosztów kongestii powstałych w wyniku niewydolności układu drogowego poprzez odciążenie układu drogowego,
  • ograniczenia negatywnego wpływu transportu drogowego na środowisko, w aspekcie wykorzystania możliwości proekologicznych transportu       kolejowego, w tym taboru kolejowego,
  • obniżenie emisji CO2 i zanieczyszczenia powietrza,
  • obniżenie wypadkowości w ruchu drogowym poprzez zwiększenie udziału podróży koleją w stosunku do podróży samochodem.
  •  
Przejdz do treści