Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the tpebl domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /srv/clients/projektrpo5/htdocs/projektrpo-etap-5.lka.lodzkie.pl/http/wp-includes/functions.php on line 6114

Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the wordpress-seo domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /srv/clients/projektrpo5/htdocs/projektrpo-etap-5.lka.lodzkie.pl/http/wp-includes/functions.php on line 6114

Notice: Funkcja _load_textdomain_just_in_time została wywołana nieprawidłowo. Ładowanie tłumaczenia dla domeny neve zostało uruchomione zbyt wcześnie. Zwykle jest to wskaźnik, że jakiś kod we wtyczce lub motywie działa zbyt wcześnie. Tłumaczenia powinny zostać załadowane podczas akcji init lub później. Dowiedz się więcej: Debugowanie w WordPressie. (Ten komunikat został dodany w wersji 6.7.0.) in /srv/clients/projektrpo5/htdocs/projektrpo-etap-5.lka.lodzkie.pl/http/wp-includes/functions.php on line 6114
Łódzka Kolej Aglomeracyjna z dofinansowaniem z RPO - Projekt RPO
Powrót do strony główniej
Strona główna » Łódzka Kolej Aglomeracyjna z dofinansowaniem z RPO

Łódzka Kolej Aglomeracyjna z dofinansowaniem z RPO

Do floty Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej dołączą dwa kolejne pociągi o napędzie elektryczno-spalinowym. Umowę na dofinansowanie ich zakupu podpisali Grzegorz Schreiber, marszałek województwa łódzkiego i Janusz Malinowski, prezes ŁKA. Wartość całkowita projektu to prawie 51 mln zł, z czego ponad 31 mln to unijne dofinansowanie ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego.

6 kwietnia 2021 r. rozstrzygnięty został przetarg na dostawę trzech dwunapędowych zespołów trakcyjnych w ramach projektu „Budowa Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej Etap IV”. Pociągi dostarczy wkrótce nowosądecki Newag. ŁKA skorzysta z tzw. prawa opcji, co oznacza, że – dzięki podpisanej umowie – może zamówić dodatkowe 2 pociągi bez konieczności prowadzenia nowego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.

Zakup składów elektryczno-spalinowych jest kolejnym etapem rozwoju łódzkiej kolei, w którym spółka inwestuje w powiększanie swojej floty pociągów.

Po zakupie hybryd (z opcji) ŁKA wzmocni połączenia pasażerskie na liniach kolejowych, które nie są zelektryfikowane, dzięki temu już wkrótce pojedziemy m.in. do Spały i Opoczna, a od grudnia 2022 roku połączenia zostaną wydłużone do Skarżyska Kamiennej.

– Wciąż inwestujemy w kolej, szukamy nowych rozwiązań, by zwiększyć siatkę połączeń, wszystko po to, by mieszkańcy mogli podróżować po regionie szybciej i bezpieczniej. Podpisanie tej umowy to kolejny krok – mówi marszałek Schreiber.

Dzięki inwestycjom i poszerzaniu siatki połączeń liczba pasażerów ŁKA zwiększa się. W 2021 r. z przejazdów skorzystało 6,04 mln pasażerów, co w porównaniu z rokiem 2020 stanowi wynik lepszy o 1,39 mln osób.

Źródło: polskieregiony.pl

Przejdz do treści