Prezes ŁKA Janusz Malinowski i Grzegorz Schreiber, marszałek województwa łódzkiego podpisali umowę na dofinansowanie zakupu dwóch pociągów o napędzie elektryczno-spalinowym. Tym samym przewoźnik skorzysta z prawa opcji, które przewiduje podpisany w kwietniu ub.r. kontrakt ze spółką Newag.
Zakup składów elektryczno-spalinowych jest kolejnym etapem rozwoju łódzkiej kolei, w którym spółka inwestuje w powiększanie swojej floty pociągów.
Wartość całkowita projektu to prawie 51 mln zł. Z tego ponad 31 mln to unijne dofinansowanie ze środków RPO Województwa Łódzkiego.
W kwietniu spółka rozstrzygnęła przetarg na dostawę trzech dwunapędowych zespołów trakcyjnych. Odbył się on w ramach projektu „Budowa Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej Etap IV”. Pociągi dostarczy wkrótce nowosądecki Newag. ŁKA skorzysta z tzw. prawa opcji. Oznacza to, że może zamówić dodatkowe 2 pociągi bez konieczności prowadzenia nowego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
Marszałek Grzegorz Schreiber powiedział:
– Wciąż inwestujemy w kolej, szukamy nowych rozwiązań, by zwiększyć siatkę połączeń, wszystko po to, by mieszkańcy mogli podróżować po regionie szybciej i bezpieczniej. Podpisanie tej umowy to kolejny krok.
Po zakupie hybryd (z opcji) ŁKA wzmocni połączenia pasażerskie na liniach kolejowych, które nie są zelektryfikowane, dzięki temu już wkrótce pojedziemy m.in. do Spały i Opoczna.
Dzięki inwestycjom, a także poszerzaniu siatki połączeń zwiększa się liczba pasażerów ŁKA. W 2021 r. z przejazdów skorzystało 6,04 mln pasażerów. W porównaniu z rokiem 2020 stanowi wynik lepszy o 1,39 mln osób.
Źródło: raportkolejowy.pl