Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the tpebl domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /srv/clients/projektrpo5/htdocs/projektrpo-etap-5.lka.lodzkie.pl/http/wp-includes/functions.php on line 6114

Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the wordpress-seo domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /srv/clients/projektrpo5/htdocs/projektrpo-etap-5.lka.lodzkie.pl/http/wp-includes/functions.php on line 6114

Notice: Funkcja _load_textdomain_just_in_time została wywołana nieprawidłowo. Ładowanie tłumaczenia dla domeny neve zostało uruchomione zbyt wcześnie. Zwykle jest to wskaźnik, że jakiś kod we wtyczce lub motywie działa zbyt wcześnie. Tłumaczenia powinny zostać załadowane podczas akcji init lub później. Dowiedz się więcej: Debugowanie w WordPressie. (Ten komunikat został dodany w wersji 6.7.0.) in /srv/clients/projektrpo5/htdocs/projektrpo-etap-5.lka.lodzkie.pl/http/wp-includes/functions.php on line 6114
Łódzka Kolej Aglomeracyjna kupi dwa kolejne hybrydowe pociągi - Projekt RPO
Powrót do strony główniej
Strona główna » Łódzka Kolej Aglomeracyjna kupi dwa kolejne hybrydowe pociągi

Łódzka Kolej Aglomeracyjna kupi dwa kolejne hybrydowe pociągi

Do floty Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej dołączą dwa kolejne pociągi o napędzie elektryczno-spalinowym. Umowę na dofinansowanie ich zakupu podpisali Grzegorz Schreiber, marszałek województwa łódzkiego i Janusz Malinowski, prezes ŁKA. Wartość projektu to prawie 51 mln zł, z czego ponad 31 mln to unijne dofinansowanie ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego.

Przetarg na dostawę trzech dwunapędowych zespołów trakcyjnych w ramach projektu „Budowa Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej Etap IV” rozstrzygnięto 6 kwietnia 2021 r. Pociągi dostarczy wkrótce polska firma Newag z Nowego Sącza. ŁKA skorzysta z tzw. prawa opcji, co oznacza, że może zamówić dodatkowe dwa pociągi bez konieczności prowadzenia nowego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. Łącznie samorządowy przewoźnik będzie dysponował pięcioma składami hybrydowymi.

Zakup składów elektryczno-spalinowych jest kolejnym etapem rozwoju łódzkiej kolei, w którym spółka inwestuje w powiększanie swojej floty pociągów. Po zakupie dodatkowych dwóch hybryd ŁKA wzmocni połączenia pasażerskie na liniach kolejowych, które nie są zelektryfikowane, dzięki czemu już wkrótce pasażerowie kolei pojadą m.in. do Spały i Opoczna.

– Wciąż inwestujemy w kolej, szukamy nowych rozwiązań, by zwiększyć siatkę połączeń, wszystko po to, by mieszkańcy mogli podróżować po regionie szybciej i bezpieczniej. Podpisanie tej umowy to kolejny krok – wspomniał marszałek Schreiber.

Dzięki inwestycjom i poszerzaniu siatki połączeń liczba pasażerów ŁKA zwiększa się. W 2021 r. z przejazdów skorzystało 6,04 mln pasażerów, co w porównaniu z rokiem 2020 stanowi wynik lepszy o 1,39 mln osób.

Obecnie pociągi Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej są wyjątkowo rzadkimi gośćmi w Wieluniu i okolicy. Pojawiają się na naszych torach głównie przy okazji specjalnych wydarzeń, takich jak wyścigi drezyn w Wieruszowie (czytaj więcej – Nowoczesny pociąg ŁKA przyjechał do Wielunia [ZDJĘCIA]). Może się to jednak zmienić za kilka lat, jeśli dojdzie do skutku planowana budowa łącznika „wieluńskiej” linii kolejowej nr 181 z magistralą węglową, co pozwoli na uruchomienie bezpośrednich, szybkich połączeń do Łodzi. Więcej na ten temat w naszym artykule: Będą środki na nową linię z Wielunia do Chorzewa-Siemkowic. Zapowiedział to premier.

Źródło: info.wielun.pl

Przejdz do treści