Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the tpebl domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /srv/clients/projektrpo5/htdocs/projektrpo-etap-5.lka.lodzkie.pl/http/wp-includes/functions.php on line 6114

Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the wordpress-seo domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /srv/clients/projektrpo5/htdocs/projektrpo-etap-5.lka.lodzkie.pl/http/wp-includes/functions.php on line 6114

Notice: Funkcja _load_textdomain_just_in_time została wywołana nieprawidłowo. Ładowanie tłumaczenia dla domeny neve zostało uruchomione zbyt wcześnie. Zwykle jest to wskaźnik, że jakiś kod we wtyczce lub motywie działa zbyt wcześnie. Tłumaczenia powinny zostać załadowane podczas akcji init lub później. Dowiedz się więcej: Debugowanie w WordPressie. (Ten komunikat został dodany w wersji 6.7.0.) in /srv/clients/projektrpo5/htdocs/projektrpo-etap-5.lka.lodzkie.pl/http/wp-includes/functions.php on line 6114
ŁKA: Umowa na dofinansowanie zakupu dwóch hybryd podpisana - Projekt RPO
Powrót do strony główniej
Strona główna » ŁKA: Umowa na dofinansowanie zakupu dwóch hybryd podpisana

ŁKA: Umowa na dofinansowanie zakupu dwóch hybryd podpisana

Formalne zawarcie umowy na dofinansowanie zakupu dwóch dodatkowych jednostek Impuls pieczętuje decyzję o skorzystaniu z opcji założonej w rozstrzygniętym przed rokiem przetargu. Łódzka Kolej Aglomeracyjna będzie dysponować pięcioma elektryczno-spalinowymi jednostkami trakcyjnymi. Mają one pozwolić spółce na rozpoczęcie obsługi tras do Opoczna i do Spały.

Samorząd województwa łódzkiego poinformował nas o podpisaniu umowy na dofinansowanie zakupu dwóch kolejnych hybrydowych spalinowo-elektrycznych jednostek trakcyjnych Impuls. Wcześniej urząd marszałkowski ogłosił, że jednostki zostaną zakupione, ale dopiero wczoraj popołudniu dopełnione zostały formlaności związane z przyznaniem należącej do UMWŁ spółki ok. 31 mln zł z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego 2014 – 2020. Wartość dwóch pojazdów to łącznie ok. 51 mln zł.

Województwo: Stałe inwestycje w ŁKA przekładają się na jej popularność

Impulsy wyprodukowane przez nowosądecki Newag zostaną dosta4czone w ramach opcji w przetargu rozstrzygniętego 6 kwietnia zeszłego roku. – Zakup składów elektryczno-spalinowych jest kolejnym etapem rozwoju łódzkiej kolei, w ramach którego spółka inwestuje w powiększanie swojej floty pociągów – wskazał Wydział Prasowy Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego. Trzy jednostki z zamówienia podstawowego zostaną dostarczone w ramach realizacji czwartego, a dwie kolejne – piątego etapu projektu „Rozwój systemu Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej”. Od początku jest on prowadzony przy wykorzystaniu środków UE.

– Wciąż inwestujemy w kolej i szukamy nowych rozwiązań, aby zwiększyć siatkę połączeń – mówił po zawarciu umowy o dofinansowanie marszałek województwa łódzkiego Grzegorz Schreiber. Samorząd podkreśla, że stale stara się poprawiać jakość usług kolejowych i ich dostępność, co ma przekładać się na liczbę podróżnych. W 2021 r. z usług ŁKA skorzystało 6,3 mln osób – o prawie 1,4 mln więcej niż w 2020. Trwała jednak wówczas pandemia koronawirusa, wyniki trudno więc ze sobą porównywać.

Park taborowy stale się powiększa

Zakup hybrydowych jednostek trakcyjnych nie jest jedyną trwającą inwestycją taborową ŁKA. W ramach trzeciego etapu budowy systemu – również z wykorzystaniem środków unijnych – rozbudowane o środkowy, trzeci człon zostaną dwuczłonowe jednostki Flirt produkcji Stadlera eksploatowane w Łodzi od 2014 r. Inwestycja dotyczy połowy z dwudziestu pojazdów tego typu.

Flirty zakupione były w ramach pierwszego z projektów unijnych. Drugi przyniósł zaś dostawę 14 Impulsów z Newagu, jednak w wersji w pełni elektrycznej. 

Źródło: rynek-kolejowy.pl

Przejdz do treści